Köpvillkor
Betalningsvillkor
Våra betalningsvillkor är 15 dagar netto eller förskottsbetalning. Vid dröjsmål med betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande vid varje gällande referensränta +8%. Sedvanlig kreditprövning tillämpas om du är förstagångskund.
Leveranstid
Leveranstid är normalt 3 - 6 arbetsdagar vid lagervara. Övriga produkter ca 1-3 veckor.
Paketet levereras normalt direkt till kunds postlåda, alternativt till närmaste utlämningsställe.
Reklamation / Ångerrätt
Ångerrätt gäller enligt Distansavtalslagen (2005:59.DHL). Detta är en lagstadgad rättighet för dig som kund. Det är viktigt att du kontaktar oss direkt när du upptäckt en felexpedierad eller felaktig vara.
Ångerrätt
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du har tagit emot varan eller hämtat den på aviserat utlämningsställe. Du står själv för fraktkostnaderna för varan du köpt.
Ångerrätt gäller endast om varan är helt oanvänd, ej provad eller testad.
OBS! Ångerrätt/Returrätt gäller ej för specialbeställda produkter som ej ingår i ordinarie sortiment, utförd bygghjälp eller produkter som har tillverkats mot beställning.
Reklamation/Returnera vara
Om du har fått en felexpedierad vara eller om du vill returnera en vara bör du så fort som möjligt kontakta oss. Enklast gör du detta via info@nordstromaudio.se eller på telefon 0727290291. Detta gäller även om du fått en felaktig vara som behöver reklameras. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi självklart för returfrakten.
Återbetalningar
I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta i första hand genom återinsättning till det betalsätt som du ursprungligen använde. Återbetalningen sker oftast inom några dagar från det att ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat och senast inom 14 dagar.
- Skicka e-post eller ring oss om du vill returnera varan. Tel 0727290291
- Varan skall vara oanvänd och skickas i originalförpackning, emballera varan väl.
- Övrigt: Se konsumentverkets hemsida. https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
Reklamation och transportskador
Kontrollera alla produkter vid mottagandet med avseende på eventuella skador. Synliga transportskador måste anmärkas på fraktsedel direkt vid mottagandet. Dolda transportskador (ej synliga på emballaget) anmäls inom 5 arbetsdagar till oss via e-post.
Kund ansvarar själv för transportförsäkring och ev skadereglering. INCOTERMS 2000.
Vid köp gjort av privatperson går risken över på köparen först när varan överlämnats av transportör till kund.
Övriga reklamationer anmäls direkt till oss via e-post.
Garantier
1 års garanti för funktions- och tillverkningsfel gäller för alla produkter.
Ansvar vid eventuella fel
Föreligger det fel som Nordstrom Audio ansvarar för på en vara, åtar sig Nordström Audio att efter eget val avhjälpa felet genom omleverans.
Nordström Audio äger rätt att hänvisa kund direkt till respektive tillverkare eller till av denne anvisad serviceverkstad för felets åtgärdande.
Ytterligare rättigheter för kund kan följas av respektive tillverkares egna till slutkund riktiade garantier.
Övrig viktig information
Vi reserverar oss för ev. tryckfel och för utgående varor.
Nordström Audio har rätt att justera priserna.